reklama

Rozprávka O zelenom Seate

Kde bolo tam bolo... a tak ďalej, bola raz jedna predajňa autíčiek. Keby ste do nej prišli, našli by ste v nej autíčka všetkých značiek od volva až po škodovku, všetkých typov od sedanu až po dodávku a všetkých farieb od bielej až po čiernu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 Všetky autíčka sa spolu kamarátili a každé si želalo, aby si ho už čoskoro niekto kúpil domov a mohlo byť užitočné. V predajni bolo aj jedno zelené autíčko Seat. Bolo tu už veľmi dlho a bolo preto veľmi nešťastné. Hovorilo: " Nikto ma nechce, lebo som zelené. Vobec nevynikám ako iné autíčka, splývam s trávou, stromami a kopcami okolo. Komu by sa to páčilo? Nikto o mňa nezavadí ani pohľadom, keď sem príde." Ostatné autíčka ho utešovali, že to tak nie je, no keď autíčko bolo stále smutnejšie a smutnejšie, vymysleli plán. V noci, keď zelené autíčko tvrdo zaspalo, pozvali do predajne uja maliara. Nebol to len taký obyčajný maliar, ale šeciálny maliar, ktorý maľoval iba autá. Pozrel na zelené autíčko a hneď vedel čo s ním. Vzal do ruky striekaciu pištoľ, naplnil ju červenou farbou a premaľoval najskor celé autíčko načerveno. Potom vzal čiernu farbu a nárazníky s kľučkami premaľoval načierno. " Hotovo", povedal nakoniec. Ostatné autíčka boli nadšené ako zelené autíčko opeknelo, ujovi maliarovi poďakovali a ľahli si spať.
Ďalší deň ráno sa predajňa otvorila a začali do nej prichádzať ľudia. Zelené autíčko nevedelo, že už je červené a preto bolo stále smutné. No zrazu spozornelo. "Prečo sa všetci zrazu pristavujú pri mne? Prečo si ma tak obzerajú a hovoria že som krásne?", čudovalo sa. Ostatné autíčka sa iba usmievali popod nárazníky. A onedlho sa to stalo. Konečne prišiel k nemu ujo a povedal:" Kúpim si tento krásny červený Seat!" Autíčko nechápalo. Ujo sa musel pomýliť, ja mám predsa zelenú farbu, nie červenú!? " zmatené pozeralo okolo seba, až zbadalo svoj odraz vo výklade a vykríklo: "Uaaau, to nie je možné, ako sa to stalo?" Ostatné autíčka vybuchli do smiechu a povedali:" Chceli sme ti urobiť radosť a tak sme ťa v noci dali prestriekať na červeno".
Autíčko sa zaradovalo: "Kamaráti moji, to ste mi urobili obrovskú radosť, ďakujem vám všetkým. Nikdy nezabudnem na to, ako ste mi pomohli ". Ujo autíčko zaplatil, sadol si do neho a odviezol si ho domov do garáže. Keď večer autíčko zhaslo svetlá a zaspalo, snívalo sa mu o tom, ako bude slúžiť ujovi a jeho rodine a bolo z toho také šťastné, že sa zo sna usmievalo.

Katarína Brončeková

Katarína Brončeková

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  12x

Tento blog je určený pre všetkých, ktorí majú radi krátke Rozprávky na kolieskach z dnešných čias, alebo sa im nechce vymýšľať rozprávky pre svoje ratolesti. Ja rozprávky vymýšľam synovi už viac ako rok, každý deň inú, novú. Ale nie o červenej čiapočke (nič proti nej), ale modernú, z dnešných čias. Myslím, že by sme deti nemali ochraňovať od pojmov dneška ako sú internet či GPS, keď s nimi aj tak vyrastajú od malička. Tak pekné čítanie, priatelia. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu